Thailand, dag 18 - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Bernd Nienke - WaarBenJij.nu Thailand, dag 18 - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Bernd Nienke - WaarBenJij.nu

Thailand, dag 18

Door: Bernd en Nienke

Blijf op de hoogte en volg Bernd

17 Augustus 2011 | Thailand, Krabi

Dag 18
17 augustus 2011

Gisteren heb ik voor de tweede keer Dag 16 verstuurd, dus van daar het sprongetje naar Dag 18 vandaag.
Nienke voelde zich vandaag al weer een stuk beter dan gisteren. 's Avonds had ik wat strepsils gehaald en wat andere pillen. De apotheker kwam meteen met een doos antibiotica aanzetten, maar dat leek me wat overdreven. In plaats daarvan kreeg ik Clarinase mee, pilletjes die bestaan uit Loratadine en Pseudoephedrine sulfaat. Misschien dat iemand weet wat het is? Als het aan de pillen heeft gelegen, dan waren het in ieder geval wonderpillen. Grappig om trouwens te lezen op het doosje dat ze uit België komen.
Dag 18 zou ons langs vier verschillende eilandjes voor de kust van Krabi, in de Andaman Zee brengen, de zogenaamde 4-islands tour. Het resort waar we verblijven heeft ook nog een tour-bureau en dus kregen we korting en ook nog eens één persoon gratis, omdat we hier meer dan twee nachten verblijven. Voor minder dan een tientje de hele dag onder de panne dus.
Na het ontbijt werden we om negen uur opgehaald en gingen we met een grote groep mensen richting het strandje van Ao Nang, waar Barracuda Tours zich bevindt. Het was mooi weer, dus dat kwam mooi uit, maar helaas, de zonnebrand bleek op. Gelukkig konden we nog net voor we vertrokken een nieuwe bemachtigen, dat is al onze derde fles factor 30 deze vakantie.
Eenmaal aangekomen bleken er nog meer mensen mee te gaan dus uiteindelijk met een mannetje of 50 op een longtailboat gestapt en vertrokken richting eiland nummer één: Tup Island. Heel klein en eigenlijk bestaande uit twee eilandjes, die door een zandbank bij laag water met elkaar verbonden waren. Het tij kwam net opzetten, dus toen we na een uurtje weer vertrokken, waren het twee aparte eilandjes geworden.
Halte twee was Chicken Island. Zo genoemd omdat er een rots is die op een kip lijkt. Nou, we hebben de foto's, dus jullie kunnen zelf oordelen. Wij vonden het in de verste verte niet op een kip lijken. Hier zijn we niet aan wal gegaan, maar hebben we een half uurtje lekker relaxt kunnen snorkelen. Er was best veel vis te zien en zelfs nog een octopusje.
Toen we onszelf terug aan boord gehesen hadden, werden er luchpakketjes uitgedeeld, die bestonden uit kleefrijst, een kippenpootje en wat groenten. Basic, maar niets mis mee. Daarna zetten we koers naar Poda Island. Hier aangekomen op het bijna witte strandje, werden we meteen verwelkomd door een groepje apen. Uiteraard een grote trekpleister voor de toeristen. We hebben er nog even gezwommen en een ijsje gekocht en na een uurtje was het weer tijd voor vertrek richting de laatste stek.
Deze was gelegen op het vaste land tussen Krabi en Ao Nang in en was zeker de mooiste van allemaal. Veel hoge kliffen vol met stalagtieten. Op de rotsen vonden we wat beestjes die we niet kennen (het zou familie van de pissenbed kunnen zijn) en groene krabbetjes.
Tegen half vier stonden we weer op het strand van Ao Nang en reden we terug naar onze bungalow. Nadat we eerst nog even het zwembad hadden vereerd met een kort bezoekje, hebben we genoten van de heerlijke warme douche en hebben we ongeveer 500 foto's weggegooid, om jullie bij thuiskomst een beetje te sparen (we hebben er nu bijna 1000).
Vanavond ons laatste avondmaal bij Cliff View en we gaan nog even naar het centrumpje om te kijken of we nog één keer zo'n heerlijke bananen-pannenkoek kunnen scoren. Daarna de rugzakken inpakken, want morgenochtend worden we om tien uur opgepikt om in een uurtje of drie naar Khao Sok gebracht te worden. Iets waar we erg benieuwd naar zijn en ons op verheugen